Legislatia nationala: Impune elaborarea unui Plan de Prevenire si Protectie ce ar trebui sa cuprinda masuri tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura, pentru fiecare risc identificat in procesul de evaluare a riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.
Masuri de Protectie: Masurile ar trebui ierarhizate in ordinea importantei factorilor de risc si cu prioritate ar trebui implementate cele ce diminueaza, reduc sau elimina riscurile cu nivel mare.
Dintre cele mai uzuale masuri organizatorice putem mentiona instruirea personalului.
Masurile tehnice des intalnite tin de dotarea si utilizarea echipamentului de siguranta, de implementarea masurilor tehnice de protectie colectiva.
Organizatia isi poate propune auditarea dupa un standard de calitate optional pentru a monitoriza functionarea sistemului.
Instruirea personalului ar trebui sa cuprinda materiale tiparite, materiale video, brosuri, instructiuni proprii, legislatie si in mod special exercitii practice.
Evitarea completă a riscurilor este pur și simplu imposibilă în multe sectoare, industria substanţelor chimice reprezentând un exemplu.
Preventia presupune identificarea, monitorizarea/controlul si diminuarea/eliminarea factorilor de risc.
Consultarea cu lucrătorii și cu reprezentanţii acestora cu privire la problemele de sănătate și securitate trebuie considerată drept un principiu director al gestionării eficiente.
Este important ca managerii să facă dovada rolului de lider, de exemplu prin respectarea tuturor normelor de sănătate și securitate, nu prin simple ordine adresate angajaţilor de respectare respectarea acestora.